.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كشمكش ارشاد و مالك زمين كتابخانه بهشهر

بيش از پنج سال است كه كشمكش بين اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بهشهر و مدعي مالكيت زمين كتابخانه عمومي شماره يك اين شهر همچنان يكي از معظلات شهرستان است.

به گزارش فارس قرار بود بر اساس حكم قلع و قمح و خلع يد كه مالك زمين كتابخانه مركزي در دست داشت بار ديگر بخشي از اين مكان فرهنگي تخريب شود اما با وساطت بزرگان شهر موضوع به تاخير افتاد.
گويا در شوراي تامين امنيت شهرستان هم تصميماتي در اين باره گرفته شد و از آنجا كه تبعات اجتماعي فراواني پس از تخريب كتابخانه عمومي گريبانگير مسئولان شهرستان مي‌شود، در حال حاضر مالك زمين به سكوت فراخوانده شد اما او دست‌بردار نيست و در پي مطالبه حق قانوني خود آن هم در اسرع وقت است.
براي آگاهي از جزئيات موضوع بايد به بيش از سه دهه قبل برگرديم زماني كه به گفته مدعي مالك زمين، ملك وي در زمان شهردار بودن شخصي به نام توكلي از چنگش درآمده و با وجود تلاش‌هاي فراوان نتوانست حق خود را باز پس گيرد.
غلامحسين باباولي مدعي است كه با در دست داشتن اسناد و مدارك و پس از دوندگي‌هاي زياد توانسته راي ديوان عالي كشور را همراه با حكم خلع يد و قلع و قمح بگيرد به طوري كه در سال 85 با همين حكم قسمت مجتمع فرهنگي هنري كتابخانه را تخريب كرده است.
وي سال 86 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر گفته بود كه پيشنهادات متعددي از جمله دادن زمين معوض يا پول زمين به او داده شده اما نه زمين و نه پولي كه در نظر گرفته شده بود هيچكدام بهاي يك سوم زمين فعلي نمي‌شد.
از طرفي خود باباولي پيشنهاد داده بود پس از تخريب ملك قانوني خود مجتمعي تجاري مسكوني در چندين طبقه خواهد ساخت و فضاي كلي يكي از طبقات را همراه با تجهيزات كامل به كتابخانه اهدا مي‌كند اما اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران اين پيشنهاد را نپذيرفت.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بهشهر بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر اظهار داشت: سال 85 و در تخريب اوليه ساختمان بخشي از قسمت مجتمع فرهنگي و هنري آسيب شديد ديد و براي محافظت از فندانسيون و بناي ساختمان 150 ميليون تومان هزينه شد.
علي اصغر باباكوهي ادامه داد: با تخريب مجدد ساختمان علاوه بر تضييع بيت المال، استحكام بنا ناامن بوده و خطر جاني به همراه دارد، از طرفي بخش كودكان كه به تازگي راه‌اندازي شده از بين مي‌رود.
وي افزود: با تخريب دوباره ساختمان امتياز كافي نت لغو مي‌شود و با توجه به كمبود اعتبار مالي قادر به تهيه مكان استيجاري نيستيم حتي اگر بخواهيم كتاب‌ها را به كتابخانه عمومي شماره 2 شهر ببريم فضايي نداريم و پاسخگوي مراجعه كنندگان نيستيم.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بهشهر از سابقه ديرين كتابخانه مركزي بهشهر گفت و اينكه در بهمن 1347 تاسيس و تاكنون نقل و انتقالات فراواني صورت گرفته و فضاي فعلي آن يك‌هزار و 900 متر مربع است.
باباكوهي با بيان اينكه سابقه 43 ساله كتابخانه مركزي نبايد اينگونه مخدوش شود، اظهار داشت: كتابخانه مركزي بهشهر با بيش از 27 هزار جلد كتاب در رتبه دوم استان قرار دارد همچنين بيش از 5 هزار عضو ثابت و روزانه 300 تا 400 مراجعه كننده دارد كه بيشتر آنها دانشجو يا دانش آموز هستند.
وي در پايان گفت: تخريب قسمت ديگري از اين مكان فرهنگي يعني صرف هزينه‌اي به مبلغ 200 ميليون تومان بابت ساخت و مرمت دوباره و اين دور از انصاف است.
با اين اوصاف به نظر مي‌رسد اگر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بهشهر از همان ابتدا پيشنهاد مدعي زمين را مي‌پذيرفت يا مكان ديگري را براي كتابخانه در نظر مي‌گرفت و با كمك وزارت فرهنگ و ارشاد و خيرين منطقه اقدام به ساخت بناي ديگري براي كتابخانه مي‌كرد ديگر نه‌تنها 350 ميليون تومان از پول بيت المال بر باد نمي‌رفت بلكه اكنون كتابخانه مركزي با سابقه ديرينه‌اي كه دارد در آرامش كامل به مراجعه كنندگان خود خدمات مي داد.
هر چند برخي‌ها از وقفي بودن زمين كتابخانه مركزي سخن مي‌گويند اما در حال حاضر اين زمين مدعي دارد و بايد هر چه زودتر اضطراب 5 ساله اهالي فرهنگ و هنر بهشهر با تصميم اساسي و نهايي مسئولان ارشد استان و شهرستان برطرف شود./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.246 seconds.